Bästaste Possa;)

Hej hej!
Igår åkte vi ju somsagt till hästkliniken i Uleåborg, Finland.
Det tog ca 4½-5h dit och lika länge tillbaka hit upp till Pajala. Possa var väldigt lätt att lasta och det tog bara ca 10min att få in henne i transporten!
När vi var framme visade vi passet/Vaccinations intyget och så fick Possa lastas av och låna en box.
Hon var faktist super lugn där borta och hon lade inte bak öronen en endaste gång även fast hon hade hö i boxen:)

Vi fick komma in till det "riktiga" stallet och där började en veterinär känna på Possas rygg och han tyckte att hon var öm på manken, Vilket jag även känt tidigare. Vi tog ut Possa och så gick jag och sprang m henne så han skulle få se hur hon rörde sig och det märktes ingenting, Vilket alltså är jätte bra:) Sen gick vi in till stallet igen och fick henne röntgad och ultraljuds undersökt. Det visade sig att hon hade skadat ett av kotutskotten, Alltså var det en lös benbit i en av mankens kotor.
Så nu blir det skrittning för hand i en månad, Sen om hon inte ömmar ngt kan jag börja rida henne barbacka i 1månad. Och efter det ska vi tillbaka till kliniken och röntga henne igen.

Dom var väldigt duktiga på kliniken, Nogranna och förklarade tydligt. 

Och idag har jag Hoppat My! Det var riktigt roligt och vi hoppade som högst ett 70cm plank:)
Senare ska jag o rida antingen Åke lr Cody=)


Bilder från Finland kommer troligen, När jag orkar föra över dom till datan:)

Lots of Love /Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0